Als je de litepaper ‘het geheim van de hoofdafbeelding‘ hebt gelezen weet je dat de hoofdafbeelding de meeste invloed op jouw conversie heeft. De kwaliteit en ‘klikbaarheid’ hiervan is dus enorm belangrijk, maar natuurlijk is dit niet het enige wat telt in het koopproces op Bol.com. De overige afbeeldingen hebben namelijk ook veel invloed op je conversie, niet alleen de kwaliteit en informatie hiervan, maar zelfs de volgorde. Hoe kan je hier het best gebruik van maken? Ik laat het je zien.
De volgorde
Door een update in 2021 (of was het al 2020?) ben je genoodzaakt om al je afbeeldingen te labelen op type. ‘Vooraanzicht’ (de hoofdafbeelding), ‘Unique Selling Point’, ‘Detail’ en ‘Op model’ zijn een paar voorbeelden. Het platform heeft deze labels ook geoptimaliseerd. In de categorie tuinstoelen bijvoorbeeld kan een afbeelding met het label ‘Detail’ als tweede afbeelding geplaatst worden, omdat deze veel invloed op conversie heeft. Super handig dat ze dit voor jou doen, toch?
‘Don’t Label Me’
Ondanks dat Bol deze labels gebruikt, zijn wij er niet altijd even blij mee bij de Bol Sales Booster. Door onderzoek te doen naar wat klanten het meest belangrijk vinden bij de aankoop van een product weten we namelijk welke specifieke eigenschappen en voordelen we op de tweede afbeelding moeten plaatsen. Iets wat in tweestrijd kan zijn met het label dat je deze afbeelding geeft, waardoor deze bijvoorbeeld op positie 6 kan belanden. Bol heeft inderdaad geoptimaliseerd voor het type afbeelding, maar jij optimaliseert voor de informatie op de afbeelding. Iets wat vaak betere resultaten oplevert. Ook kijken de meeste klanten maar alleen naar de eerste 4 afbeeldingen van een productpagina, waardoor ze dit belangrijke aspect van jouw product kunnen missen.
Conclusie
Op sommige momenten moeten we er even voor kiezen om rebels te zijn en tegen de labels van Bol in te gaan. Iets wat naar onze ervaringen ook vaak betere resultaten oplevert. Heb jij hier nou nog vragen over? Stuur ons dan een berichtje in de chat en we helpen je graag verder.